Venskabsklasser

Det er til fælles glæde og læring, når f.eks. 5. årgang læser for 0. årgang. Venskabsklasseordningen lærer de store at formidle deres viden, og eleverne får udviklet deres sociale kompetencer. Det giver større samhørighed og trivsel, ved bl.a. at sætte fokus på fællesskabets betydning.

Nyhed billede
.
  • ikon
    Morten Rahbek Borup den 05-01-2017
    Liv i Ådalen

    Hermed invitation til et spændende møde om Liv i Ådalen. Mødet afholdes i Mødestedet her på skolen mandag d. 6.2. kl. 19-21.
  • ikon
    Kirsten Kilpatrick Parnset den 04-11-2016
    Vintervejr

    Man kan jo aldrig vide...

    Skulle der opstå trafikfarligt vintervejr i løbet af de kommende måneder kan vi oplyse:
     

    - Vedr. skolebusaflysninger henvises til Midttrafiks hjemmeside http://midttrafik.dk/ der i snesituationer vil blive opdateret med aflysninger fra kl. 05.00.

     

    - Vedr. vejrudsigt, vejforhold m.m. henvises til vejdirektoratets hjemmeside www.vintertrafik.dk eller til radio Østjylland.
     

    Vi vil også opfordre jer til at holde øje med skolens hjemmeside/forældreintra, hvor der også vil komme informationer.

    De elever, der kører med taxa, er blevet orienteret om proceduren særskilt.
    Det gælder i øvrigt, at skolen ikke lukker men vil være åben for pasning, selv om skolebusserne aflyses pga. vintervejr.
  • ikon
    Kirsten Kilpatrick Parnset den 11-04-2016
    MADBESTILLING

    Husk at bestille mad på http://ads.madnet.dk/

    Kan
    bestilles/afbestilles op til kl. 8 samme dag. I kan bestille for en periode eller enkelte dage - og menuen fremgår af hjemmesiden.

Ådalsskolen - en skole for alle

Ådalsskolen er en skole, hvor:

  • eleverne lærer de basale skolefærdigheder og den nødvendige selvstændighed. De udfordres på deres faglige, sociale og personlige kompetencer, så de forlader skolen uddannelsesparate og med evner til at skabe sig et godt og meningsfuldt liv.                                                  
  • forældre oplever en god, rolig skole, hvor deres børn trives, og hvor skolens størrelse er med til at give eleverne tætte bånd i de læringsmiljøer, der giver trivsel og de bedste muligheder for høje faglige kvaliteter.                                                                   
  • medarbejdere vægter samarbejde, faglig udvikling og sparring til gavn for elevernes faglige udbytte og trivsel.