Udstilling 4.x

Vi har vådfiltet og tørfiltet fisk i håndværk og design. De flotte og finurlige fisk hænger til udstilling frem til sommerferien i Arenaen.

Nyhed billede
.
  • ikon
    Morten Rahbek Borup den 30-06-2017
    Nyhedsbrev juni 2017
  • ikon
    Kirsten Kilpatrick Parnset den 30-06-2017
    Først og fremmest - rigtig god og lang sommerferie til alle!

    Men det bliver også hverdag igen, og lige pludselig er det den 14. august

    - og FØRSTE SKOLEDAG!

    1. - 9. klasse møder efter skemaet (d.v.s. kl. 8)
    0. klasse (den nye børnehaveklasse) møder kl. 9. Forældrene er med fra 9-11, hvorefter eleverne bliver i skolen og følger skemaet, inden de evt. går i SFO kl. 14.

    Husk at tjekke, hvordan skolebusserne kører efter sommerferien. I finder køreplanerne på www.midttrafik.dk under Regional- og lokalbusser/Skolebusser/Syddjurs Kommune /Rute 6 og 7.
  • ikon
    Morten Rahbek Borup den 26-06-2017
    PRESSEMEDDELSELSE
     
    Udsendes på vegne af Aarhus Kommune og Region Midtjylland.
     
     
    Youtubere skal skærpe unges opmærksomhed på Digital Post
     
    Region Midtjylland, Aarhus Kommune og 11 øvrige kommuner tager utraditionelle metoder i brug for at øge unges opmærksomhed på Digital Post.
     
    Vigtige indkaldelser til møder med kommunen, undersøgelser på hospitalet, session hos Forsvaret eller måske en bøde fra politiet når aldrig frem til omkring en fjerdedel af landsdelens unge i alderen 15-17 år.
     
    De unge ved nemlig ikke, at de fra deres 15 års fødselsdag har en digital postkasse, som de har pligt til at tjekke jævnligt, fordi den kan indeholde vigtige breve fra det offentlige.
     
    - Det har en række uheldige konsekvenser. Både for den unge og for de offentlige myndigheder. De unge misser vigtige aftaler, mens det offentlige står tilbage med udeblivelser og aflysninger. Udeblivelser er spild af tid og penge, så det er vi nødt til at gøre noget ved. Både for de unges skyld og for vores egen, siger Kasper Kolind, som er kontorchef i Koncern Kommunikation i Region Midtjylland.   
     
    Mening med galskaben
    Region Midtjylland, Aarhus Kommune og 11 andre kommuner i landsdelen er derfor gået sammen om at hyre fire populære youtubere, som på deres helt egen måde fortæller de unge om vigtigheden af at tjekke den digitale postkasse. Det er der kommet fire meget forskellige youtubevideoer ud af.
     
    For eksempel får youtuberen Guld Dennis i en svedig rap ordet krypteret til at rime på registreret. Og Benjamin Mann-Nakel ruller sin lillebror ind i tape som straf for, at han svarer forkert i en quiz om Digital Post.
     
    Det lyder skørt, det er også lidt skørt, men der er mening med galskaben, forklarer Lene Hartig Danielsen, som er chef for Borgerservice i Aarhus Kommune.  
     
    - Hvis vi vil have fat i de unge, så må vi være der, hvor de er. Og mens det kun er et fåtal, der benytter sig af de kanaler, vi traditionelt kommunikerer igennem – for eksempel aviser og ugeaviser - så ved vi, at de unge bruger de sociale medier, for eksempel Youtube, vældig meget. Det skal vi selvfølgelig udnytte, når vi vil i kontakt med netop den målgruppe, siger chefen for Borgerservice i Aarhus Kommune.
     
    Gode resultater
    De fire youtubevideoer blev lanceret fredag den 16. juni. Her knap en uge efter er videoerne om Digital Post set 65.000 gange.
     
    - Vi synes, det er ret imponerende, men det mest spændende bliver selvfølgelig at se, om det rykker på antallet af unge, der åbner og jævnligt tjekker deres Digital Post. Det måler vi på om nogle måneder, lyder det samstemmende fra Lene Hartig Danielsen og Kasper Kolind.
     
    Det er Aarhus Kommune og Region Midtjylland, der har taget initiativ til youtube-kampagnen, som støttes af Viborg, Samsø, Herning, Aalborg, Thisted, Ringkøbing-Skjern, Syddjurs, Holstebro, Horsens, Randers og Frederikshavn Kommuner.
     
     
    Se de fire videoer
      
     

Ådalsskolen - en skole for alle

Ådalsskolen er en skole, hvor:

  • eleverne lærer de basale skolefærdigheder og den nødvendige selvstændighed. De udfordres på deres faglige, sociale og personlige kompetencer, så de forlader skolen uddannelsesparate og med evner til at skabe sig et godt og meningsfuldt liv.                                                  
  • forældre oplever en god, rolig skole, hvor deres børn trives, og hvor skolens størrelse er med til at give eleverne tætte bånd i de læringsmiljøer, der giver trivsel og de bedste muligheder for høje faglige kvaliteter.                                                                   
  • medarbejdere vægter samarbejde, faglig udvikling og sparring til gavn for elevernes faglige udbytte og trivsel.